Başkanımız cuma Uçar'ın Sason tanıtımı

Hoşgörü merkezi Sason

İlçemiz Sason bölgenin en eski yerleşim yerlerinden biridir. Tarih boyunca bir çok medeniyetlere ve kültürlere ev sahipliği yapan ilçemiz, medeniyetlerin kaynaşması sonucu tam bir kültür mozaiğini bünyesinde barındırıyor.tarih boyunca Kürt, Türk, Arap ve ermeni halkları burada barış içerisinde yaşamışlardır.bu karşılıklı anlayış ve barışçıl yaşamın izlerine ilçemizin değişik bölgelerindeki tarihi mekanlarında rastlayabiliyoruz. Kadim kent niteliğindeki ilçemizde çok sayıda manastır ve kilise bulunmaktadır. Restorasyon bekleyen bu dini mekanların bu güne kadar ayakta kalmasının nedeni farklı inanışlara karşı duyulan  hoşgörüdür.

Doğamızdan faydalanamıyoruz

İnanç turizmi kapasitesi bulunan ilçemizin Karadeniz bölgesini andıran doğasıyla da doğa turizmine oldukça elverişlidir.bir çok mesire alanlarının yanı sıra rafting yaılabilecek Sason çayı, doğa yürüyüşlerinin gerçekleştirilebileceği yaylaları ve tırmanışa en uygun dağlardan biri olan ve güneydoğunun en yüksek zirvesi olan Mereto dağına sahip.3 bin metre yükseklikteki mereto dağı kayak gibi kış sporlarının yapılması için tüm koşulları taşıyor.

Bal, Ceviz ve Çilek diyarı Sason

Tarımsal ürün olarak bölgedeki diğer yerleşim merkezlerinden sıyrılan ilçemizin en meşhur ürünlerinin başında bal ve ceviz geliyor. Eski ismi olan kabılcevz’den de anlaşılacağı üzere ilçemiz ceviz diyarı olarak biliniyor. Son yıllarda ceviz ağaçlarının sayısında hızla azalma görülmesine rağmen tarımsal kalkınma kapsamında çiftçilerimize ceviz fidanı dağıtılarak ceviz ağacı sayısının artması hedefleniyor.

Diğer bir ürünümüz ise binbir türlü hastalığa deva olan bal. Gerçekten ilçemizin yüksek yaylalarında tamamen organik olarak elde edilen Sason balı, ülkemizin her yerinden sipariş alan marka bir bal haline gelmiştir.ilçemizde tahmini olarak yılda ortalama 40 ton bal elde edildiğini tahmin ediyoruz.Bal ve cevizin yanı sıra ilçemiz son yıllarda çilek ile de adını duyurmaya başladı. 5 yıldır üretimine başlanan çileğe her yıl artan ilgi nedeniyle Sason çileği bölgenin en çok tercih edilen çileği haline gelmiştir. Çileğin yanı sıra ilçemiz bir çok meyve ve sebze üretiminin yapıldığı bir merkez haline geldi.

Projelerimiz

Göreve geldiğimizde sorunlara gerçekçi yaklaşarak bir hizmet takvimi hazırladık. ilk olarak ilçemizin çok sayıda kaynağa sahip olmamıza rağmen yıllardır bir türlü giderilemeyen su sorununu çözdük. Sondaj çalışmalarıyla açtığımız su kuyularından saatte 240 ton içilebilir su akışını sağladık. İkinci büyük sorun ise Altyapı sorunu. Hazırladığımız ve ilçemizin uzun vadede altyapı sorununu giderecek kanalizasyon çalışmalarını başlattık.dağlık bir alana sahip olan ilçemizin ulaşımı zor sağlanan mahallelerimize yeni yollar yapmaya başladık. Mevcut yollarımızı da onarma çalışmalarına start verdik. Temizliğe olan hassasiyetimizden dolayı ayrı bir önem vererek her sokağımızı ve caddemizi temiz tutmak için çalışmalar ve kampanyalar başlattık.yine istihdam alanları yaratabilecek eğitim projeleri kapsamında vatandaşlarımıza başta tarım olmak üzere değişik alanlarda üretim yapmaları için eğitim ve eğitim sonucu sertifikalar vereceğiz.

Geleneksel yapı nedeniyle sosyal ve iş hayatına dahil olamayan kadınlarımıza da bir çok alanda eğitim seminerleri hazırlayarak, sosyal hayata kazandırmayı amaçlıyoruz.İstihdam ve sosyal çalışmaların yanı sıra kültürel etkinliklerde düzenlemeyi düşünüyoruz. Önümüzdeki süreçte belediyemiz bünyesinde kurmayı düşündüğümüz sanat evleri ile gençlerimize değişik müzik, tiyatro, fotoğrafçılık gibi farkı sanat dallarında eğitim vererek gençlerimizi kahvehane ve internet cafe gibi üretkenliği öldüren mekanlardan uzaklaştırmayı amaçlıyoruz.

Yeteri kadar yeşil alanlara sahip olmamıza rağmen düzenli mesire alanları ve parkları olmayan ilçemizin bu eksiklerini en kısa sürede gidereceğiz.Kültürel etkinlikler kapsamında eskiden düzenlenmesine rağmen son yıllarda gerçekleştirilmeyen Bal ve ceviz festivalini gerçekleştirerek ilçemize kültürel canlılık getirmeyi amaçlıyoruz.

ilçemizdeki farklı tarihi mekanların restorasyonunu yaparak turizme kazandırmayı amaçlıyoruz. Sahip olduğumuz tarihi ve kültürel mekanlarımızla inanç turizminin bölgedeki merkezlerinden biri haline geleceğiz. Bunlar sadece gerçekleştireceğimiz reel projelerimizden bazıları. Vatandaşlarımızla sık sık bir araya gelerek sorun ve önerilerini dinleyerek projelerimizi halkımızın öncelik sıralamasına göre belirleyeceğiz.